Husmålning

När jag skulle måla mitt nybyggda hus för ca två år sedan skulle det vara i samma färg som närliggande hus för att matcha. Dock är inte Hälsingerött min färg och jag har inte riktigt trivts med resultatet.

För ett par veckor sedan började jag projektet måla om hus. Är inte riktigt klar ännu, mycket pga vädrets makter, men vill ändå visa er vilken otrolig skillnad det blir.



Så här såg det ut innan jag började..



..och så här ser det ut när det blivit klart! Supernöjd!! Nu är det bara det roliga kvar, att inreda!!
Den lilla altanen framför huset är bara målade lastpallar och ska så småningom bytas ut mot en ny altan.



Foder och dörr ska målas innan det är klart. Jag har börjat gräva ut framför huset för nästa projekt, soldäck.



Naturligtvis kan jag inte låta bli att sätta min egen lilla prägel på huset. Eftersom jag är galen i ord och budskap fick det komma upp lite kloka ord på husväggen med hjälp av en schablon. Lite udda kanske..

Hoppas att ni njuter av det fina vädret, själv hoppas jag att det håller i sig så jag kan måla klart!

Trevlig helg!!


Kommentarer
Postat av: Madde

Jättefint!! Kul ide' med väggord på.fasaden!

2011-06-04 @ 17:13:45
Postat av: Josäfin :>

Snyggt!

2011-06-22 @ 13:28:52
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0