Nytt målarprojekt

Hejsan!
 
Hoppas att ni haft en skön jul och en bra start på nya året!
 
Pernilla har ställt hit ett skåp på jobbet. Jag blev kär...( Ja, jag vet, jag är alldeles för materialistisk, kär i ett skåp, blir trött på mig själv).. I sitt originalskick såg det ut att behöva lite omvårdnad men jag kan utan problem se hur fint det kommer att bli när det är klart! Det är litet, nätt och helt underbart!
 
Vår vana trogen här så ska det naturligtvis bli vitt. Om jag har sån tur att det kanske flyttar hem till mig någon gång så kommer det göra sig bäst vitt, brunt kommer det ta allt för mycket "plats".
 
Före målning
 
 
 
Började med att ta bort den röda filtmattan som hyllplanen var klädda med. Ruggade upp ytan med ett sandpapper och torkade bort allt slipdamm. Efter första lagret grundfärg, oljebaserad.
 
 
Tog mig t o m tid att använda maskeringstejp på utsidan av fönsterdörrarna, inte likt mig! Eftersom det är gamla glas vågade jag inte riktigt göra som jag brukar, dvs måla och skrapa bort om det kommer utanför.
 
Det ser fortfarande inte jättetjusigt ut efter bara ett varv grundfärg men det kommer att bli underbart!
 
Nu har jag inte tid att blogga längre utan kastar mig över målarburken för lager nr 2!
 
Ha en trevlig helg!
 
PS! Vi har 50% på alla kvarvarande julsaker i butiken samt 25% på alla kläder och smycken, välkomna! DS!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0