Stolt!!

Hallå i sommarvädret!
 
Eftersom chefen har semester har det här med bloggen hamnat lite på sidan om, förlåt!
 
Som tur är ordningen snart återställd när Pernilla är tillbaka!
 
I vanliga fall brukar jag alltid drabbas av någon slags hyperaktivitet när Pernilla är bortrest och det brukar alltid sluta med att jag möblerat om hela butiken heller haft något annat fuffens för mig!
Den här gången är jag riktigt stolt över mig själv, jag har inte gjort något alls!!!
 
Däremot har jag som vanligt pysslat en del hemma... Mitt första projekt för ca en månad sedan var att köpa en ny soffa, NÖJD med valet!
 
 
 
Nästa projekt blev att tapetsera mina köksbänkar. Ja, jag vet, låter lite underligt. När jag byggde mitt hus valde jag att lägga vanliga hyllplan med en list i framkant som köksbänkar. Dessa har under åren haft i princip alla färger som finns att uppbåda! Tyvärr var de nu rätt slitna och skulle egentligen behöva bytas ut men tänkte jag skulle testa något nytt och ge dem en chans till :)
 
Det blev en favorittapet från katalogen Vintage rose från Tapetterminalen. Tapetserad som vanligt och sedan lackad med två lager matt golvlack, blev hur tåligt som helst och helt plötsligt fick bänkarna nytt liv och hänga med ett tag till!
 
 
 
Förutom att ha bättringsmålat i hallen och dessutom målat diverse möbler och dyl har jag även börjat tapetsera i Emils rum, som jag nämnde tidigare att jag skulle. Stackarn hamnar alltid längst ner på listan.. Har i varje fall satt upp en våd..
 
 
Fortsättning på det blir förmodligen i hegen!
 
Ha en riktigt bra helg vad ni än hittar på att göra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0