Färgborttagning..

Mina köksbänkar är gjorda av hyllplan i furu från början. När jag flyttade in provade jag att lasera dem lite gråa. Var dock inte så nöjd med det utan målade dem vita rätt fort.

För ett tag sedan fick jag för mig att göra dem bruna istället.
Så här såg den ut innan jag började



Med värmepistol och skrapa gick det hyfsat fort att få bort färgen.
Då såg det ut så här



Fick slipa av ytan rätt rejält med en slipmaskin innan jag kunde fortsätta.
Valde en grå/brun vattenbaserad matt panellack. Penslade på den i två lager.



Kände mig ganska nöjd med detta och gav mig på en skänk i köket också,
när jag ändå höll på :)



Var jättenöjd med detta i cirka ett dygn innan allt målades vitt igen...

Ville bara visa att det finns många möjligheter att förändra möbler. Tyvärr var detta förspilld kvinnokraft!


Kommentarer
Postat av: Knaada

Här var det också finfina bänkskivor :)



Jag gillar kulören!

2011-03-21 @ 21:39:51
URL: http://knaada.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0