Semesterjobb

Jag har jobbat nu ett tag sedan semestern och det är riktigt kul att vara tillbaka! Hade två veckors semester varav en jag tillbringade i Småland hos min bror med familj. De köpte ett hus för ett tag sedan som fått sig ett ordentligt ansiktslyft inomhus. Nu var det dags att fixa till utsidan. Naturligtvis köpte de färg hos oss :) Nordsjö ONE S0502-Y blev det.

Först fick man naturligtvis tvätta...



Jösses vilken skillnad! Det är nästan så att man inte behövde måla..

Sedan var det dags att skrapa bort lös färg och grunda de trärena ytorna.



Nordsjö Utegrund användes. Jag hade tur och slapp dessa två moment :)

Dags för det roliga!



Man behöver inte ens fråga mig vilken av kulörerna jag gillar bäst!





Måste säga att även om jag är liiiite partisk så var Nordsjö ONE helt underbar att måla med! Den täckte jättebra och var krämig och skön att måla med. Jag tycker att det blev supersnyggt och min bror är också jättenöjd med resultatet! Nu är det bara tre gavlar kvar.. Jag tror jag vet vad jag gör nästa sommar också :)

Önskar er en härlig lördag!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Synd att jag inte visste om att du gillar att måla hus så mycket, för då hade jag bjudit hem dig på min "tjej-målar-lördag" förra sommaren. Väldans kul hade vi =)

2011-08-20 @ 22:02:55
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Hmm, har försökt klura ut var du bor, måste helt enkelt fråga mamma. Jag är iallafall nyinflyttad Örsa-bo och kommer med stooor säkerhet shoppa både tapeter och inredning hos dej.

2011-08-25 @ 22:35:10
URL: http://lantligtinrett.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0