Blocketfynd

Jag vet inte riktigt vad som händer med mig, tror jag genomgår någon slags personlighetsförändring.. Inte bra!
Jag har fortsatt tänka praktiskt hemma, vilket är totalt olikt mig, det brukar vara viktigare att det är snyggt :)
Behövde någon rejäl förvaring i vardagsrummet som inte fick vara för stor och inte heller för ful :)

Vad som inte har ändrats hos mig är att det ska gå snabbt så bara ett par timmar senare fann jag och hämtade nedanstående köpmansdisk någonstans i Storvreta. För endast 300 kr blev den min!

Att den var furufärgad med mässingsbeslag bekom mig inte, jag förstod ju hur snygg den kunde bli vit.



Redo att målas. Provade först med vattenburen grundfärg men det gulnade igenom på en gång. Målade sedan med en oljebaserad grundfärg jag hade hemma, sandfärgad.



Även om jag tycker den blev rätt fin så vet jag att vitt fungerar bäst hos mig.
Det tog tre lager av snickerifärgen innan den var heltäckande vit. Jag målade med en mattare snickerifärg som heter Blankett 15 som ger en snygg och tålig yta även om den är matt.


 
Klart! Tror jag... Är fortfarande i valet och kvalet om jag ska skriva något på de tre stora lådorna i mitten?
Jag blev riktigt nöjd med denna som ser rätt liten ut men rymmer väldigt mycket, dessutom rätt snygg :)

Man blir lätt beroende dock och inspirerad. Tänk vad många möbler man kan köpa billigt och göra iordning till något helt annorlunda, om bara tiden fanns.. Kanske när man blir pensionär :)

Trevlig helg!!


Kommentarer
Postat av: Heli

Snygg den blev! Jag har ett furu-vitrinskåp som jag ska måla i järngrå lasyr. Den ska få pryda altanen :-)

// Heli

2011-07-01 @ 10:16:40
Postat av: Susanne

Snyggt!!!!

2011-07-04 @ 00:10:24
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0