Ny förvaring

Behövde mer förvaring i mitt kök, eftersom det är platsbyggt av pärlspont har det varit svårt att hitta bra lösningar. Jag är absolut ingen IKEA person men kände att jag behövde vara lite praktisk..

Började med att sätta upp tre stora konsoler på väggen.



Efter det la jag dit ett hyllplan som förlängning på min köksbänk. Köpte en vanlig skåpstomme från IKEA 82 x 90 cm. Lyckades sedan hitta två dörrar på fyndet som passade!



För att det inte skulle kännas så "normalt" :) satt jag på ett gammalt krön i gjutjärn och ett äldre slags lås.



Insåg dock rätt snabbt att även fast IKEA kallar sina luckor vita så är de ABSOLUT inte vita hemma hos mig. Ruggade upp dörrarna lite lätt med sandpapper och målade med vit vattenbaserad häftgrund.

Syns lite dåligt på bilden men dörren till vänster är målad och inte den till höger. Hemma syns det jättestor skillnad.


 
Skåpet är färdigmålat och jag är rätt nöjd med min praktiska förvaring. Lite smådetaljer är dock kvar som t ex en list i framkant på hyllplanet och tyg framför för att dölja ännu mer förvaring!

Ville bara visa att man kan ta något så enkelt som ett IKEA skåp och ändå få det att se lite annorlunda ut.

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo, de synns verkligen skillnad! Snyggt!

2011-06-19 @ 12:43:33
URL: http://wildbyheart.blogg.se/
Postat av: Susanne

Snyggt, gillar beslaget

2011-06-20 @ 22:29:55
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0