Svart...

Som Pernilla redan berättat har det hänt en del hemma hos mig sedan ni sist såg bilder därifrån. Vet inte hur intressant det är att se bilder på samma saker igen men här kommer en liten uppdatering i varje fall.

Det hela började med ett svart skåp fyndat på loppis. Gillade formen på skåpet och tänkte att det går alltid att måla.. Bar in det som det var och till min egen förvåning så gillade jag det svarta mot allt vitt.

Sedan var det i full gång! Med en del svart färg ändrades en hel del...



Skåpet allt började med... Hamnade i köket som ett skafferi. Som ni kanske noterar är även bänkskivorna numera svarta. Har en stor kärlek till bokstäver av någon anledning, har samlat mina favoriter på väggen blandat med lite annat smått och gott.

Även hyllan på ena köksväggen fick nya smideskonsoller och svarta plankor. Madonnan kommer från Interiörhuset och är en ny favorit. Ser lite konstigt ut på bilden men det är jättemysigt med ljuskedjan när det börjar bli mörkt och murrigt nu.



Fågelburen som hängt med länge fick nu sällskap i köket av en svart lampa, fin kruka från Miljögården och en gammal kotavla. I lådan under bordet förvaras lite småkrafs som används till diverse pyssel :)



Målade en gammal trädgårdssoffa vit och slipade kanterna. Den fick också flytta in i köket för att få in lite varmare känsla med textilier. Fortfarande inte hundra dock om den kommer att få stå kvar..



I köksfönstret står två dörrmattor i gjutgärn. De var mörkbruna när jag köpte dem för ett tag sedan. Därefter blev de vita, nu är de mörkbruna igen... Jösses så man håller på!

Ett gammalt spelbord jag hittade blev svartmålat. Det väntar dock på att få sällskap av två härliga gråbruna korgstolar med härliga kuddar i.

Lite svarta kuddar, målad spegel och en svart bricka på bordet tog upp temat. Den stora golvljusstaken bakom soffan är ett nyinköp från Miljögården. Den svarta brickan finns hos oss i affären. Som vardagsrumsbord används en gammal dörr.



Den svarta stolen köptes på loppis förra sommaren. Då var den gulbeige i färgen och rosarandig på sitsen. Har stått i garaget sedan dess men nu fick den flytta in svart och med linnetyg på dynan istället.



Dessa smidesdekorer från IB Laursen är fortfarande mina favoriter! De fick sällskap av en till svart bricka men den här gången med en spegelbricka i botten. Som ni ser har jag tjuvstartat med ljuskedjor på flera ställen, lindade in en i olivträdet. Mys!



Hyllan ovanför TV:n blev svart..



En svart, nött fågelbur. Denna vägg är dock inte klar, något som inte stämmer...



Köpte presentpapper för 19 kr när jag var i Stockholm senast, det fick bli en tavla med en hemmasnickrad ram.



Även insidan på ytterdörren fick en omgång med svart färg :)

Hoppas att ni har förståelse med att det inte är riktigt klart ännu. När jag själv ser det så här på bilder vill jag genast hem och ändra en del saker :)

Vi får väl se hur länge allt får vara svart, det är tur att jag vet ett bra ställe som säljer färg :) VIT färg :)

Kram Åsa

PS! Glöm inte kvällsöppet på onsdag mellan 18-20. Välkomna!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. En annan fråga, bokstaven X som du har på bilden ovan har du likadana i andra bokstäver oxå?

2011-11-10 @ 23:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0